Vyhněte se rychlým dietám, radí výživoví poradci

Vyhněte se rychlým dietám, radí výživoví poradci

Kategorie: INMAGAZIN ŹENA

Pokud se chystáte hubnout konzumací pouze jedné potraviny či skupiny potravin, pozor, vaše tělo přichází podle slov výživových poradců z NATURHOUSE o potřebné živiny. Proto jednosložkové diety mají nepříznivý vliv na lidský organismus.



Problém bývá i takzvaný jo-jo efekt, ke kterému dochází při opakovaném zrychlování a naopak zpomalování lidského metabolismu. Jediným výsledkem pak je získání vyšší váhy, než před hubnutím. I to vážně poškozuje zdraví.

Co je rychlá dieta?

Patří mezi ně postupy, které slibují pro tělo nepřirozeně vysoký úbytek kilogramů v krátkém časovém úseku. Jsou také založené na minimální konzumaci potravin nebo na jednosložkovém příjmu.

Abychom byli konkrétnější, jedná se například o bílkovinné, limonádové, ovocné a další diety obdobného typu nebo o „nulové diety“, jejichž principem jsou půsty, hladovění či pouhý příjem vody. Jejich dodržováním je možné zhubnout 5 až 7 kilogramů za týden. Nejedná se ovšem o úbytek tuků či zadržované vody v těle.

Při dodržování těchto diet se opakovaně střídá rychlost metabolismu. Při hladovění je tělo instinktivně přeprogramováno na pomalý režim a veškerou přijatou potravu i tekutiny ukládá na horší časy. Namísto úbytku tuků a zadržované vody však tělo přichází o svalovou hmotu, čímž dochází k iluzi úspěšné redukce hmotnosti.

Dieta

Zdravotní rizika rychlých diet

Rychlé diety přináší také řadu zdravotních rizik. Mezi nejznámější patří poruchy příjmu potravy – anorexie a bulimie, ale také ztukovatění jater, ke kterému dochází v důsledku uvolňování mastných kyselin, jež se podílejí na tvorbě tuků ukládajících se v játrech.

V nejvyšším procentu případů se objevují žaludeční vředy a problémy s trávením. K dalším problémům patří únava a řídnutí kostí, zanášení těla látkami, se kterými se hůře vypořádává, jako je čpavek nebo močovina a celkovému oslabení organismu. Z estetického hlediska pak dochází ke zhoršení kvality pleti, vlasů, nehtů, jejich lámavosti a třepení nebo povadání a svrašťování pokožky těla.

Jak hubnout bezpečně?

Bezpečného, dlouhodobého a zdravého způsobu redukce tělesné hmotnosti lze docílit pouze vhodnou úpravou jídelníčku a příjmem základních tří potravinových složek ve vhodném poměru. Ideální zastoupení sacharidů by mělo odpovídat 50 až 55 procentům celkového příjmu potravy. Bílkoviny by měly tvořit okolo 30 procent a příjem tuků by se měl pohybovat v rozmezí 15 až 20 procent.

Vhodné je přijít za výživovým specialistou, který člověku upraví stravovací návyky pomocí individuálního stravovacího plánu v závislosti na celkové anamnéze aktuálního stavu člověka, který chce skutečně zhubnout a nižší váhu si dlouhodobě udržet.

Začněte hubnout s příchodem jara

Zimu za chvíli vystřídá jaro, a proto odborníci doporučují připravit se na něj nejen obměnou šatníku, ale i ztrátou kilogramů navíc. Nejen na jaře, ale po celý rok by měl být náš jídelníček vyvážený, měli bychom dostatečně pít vhodné nápoje a alespoň trochu se hýbat. A právě jaro by nás mohlo vytáhnout ven na sluníčko. „Všechno, i očista a hubnutí má základ v naší hlavě. Udělejte si chvilku sami pro sebe, jděte se projít, nebo zajděte do sauny. Uvidíte, že se budete cítit jako znovuzrození,“ dodává výživová poradkyně NATURHOUSE Marcela Dvořáková.

kozultace

Tip:

Pokud si nevíte rady, navštivte právě některou z výživových poraden NATURHOUSE ve vašem okolí. První pomocí proti jarní únavě může být třeba třítýdenní balíček Hubnutí a detoxikace, který obsahuje výživový plán na 3 týdny, pečlivě vybrané potravinové doplňky, 10 rad pro hubnutí a detoxikaci, exkluzivní recept a ještě dárek zdarma. Nebo si po konzultaci s poradkyní nechte vypracovat dlouhodobý plán správné výživy nejen na jaro.

Zdroj foto: www.naturhouse-cz.cz



facebook  Doporuč přátelům


Vaše názory

 Rychlé hubnutí - Autor: Emil 29. 2. 2016

     


CLUB ŽENA


Lifestyle