Elektromobily - 2.díl

Elektromobily - 2.díl

Kategorie: INMAGAZIN MUŽ

Co jsou to elektromobily a co jsou hybridní auta. Jaká je jejich ekonomika.

elektromobily-007a.jpgEkonomika  hybridních automobilů

 

Jaký si koupit elektromobil? Nejčastěji se v ČR prodávají velikosti Peugeot 106, Forman, ale i větší dodávky. Ceny kolem 200  - 260 000,- Kč.  ( Starší automobily – mírně jeté). Trend je jasný. Ropné produkty budou, jako každá fosílie, nahrazovány, jak to jen půjde.

 

Svět jde malinko jinou cestou, než v ČR výroba na koleně a „pokoutný dovoz“. Ve Španělsku se čeká až půl roku na Hondu Civic.  V USA půl roku na Toyotu hybrid. Pořadníky na auta i v období budování rozvinutého kapitalismu. My tuto situaci  dobře známe z dob budování rozvinutého socialismu.

 

CIVIC je hybridní auto. Kombinuje výhody elektromobilu s výhodami benzínového motoru. Výsledná kombinované spotřeba je cca kolem 3,5 l benzínu na 100 km. Ve Španělsku je vysoké daňové zvýhodnění na hybridní  auta. Proto je velký zájem, který je nutno řešit pořadníky.

 

Elektromobily

 

Auto, které má elektromotor. Nikoliv spalovací motor. Elektřinu odebírá z baterek. ( akumulátorů). Na cca 12 kWh  ( 20 Kč ) dokáže ujet i 100 km. Dojezd je dle baterek. NIcd kolem 100 – 180 km, Lithiové i kolem 300 km.

 

Hybridní auta

 

Spalovací motor kombinovaný s elektromotorem. Baterie slouží k vyrovnávání výkonu, cca jen 0,75 kWh.

 

Ekologie 

 

Dle mého názoru , má státní  podpora hybridních automobilů a elektromobilů několikanásobně vyšší ekologický efekt, než přidávání 5 % lihu do benzínu.  ( nebo rostlinný olej do nafty). Na internetu jsou publikovány zprávy, že biopaliva jsou až 400 x méně ekologická, než ropné produkty!

 

Ekonomika  elektromobily-007.jpg

 

Ekonomika  hybridních automobilů je velmi výhodná.  Místo 7,5 l benzínu platíte 3,5 l benzínu / 100 km. To pochopí snadno i malé dítě. Elektromobily jsou taktéž velmi výhodné. 20 Kč / 100 km. Elektromobily však mají menší dojezd. 150 – 180 km. Na denní dojíždění do práce bohatě stačí. Lze tedy říci, že ekologie si snadno na sebe vydělá. Pokud by zde ovšem neexistovaly státní brzdné páky zavádění nových ekologických technologií.  Proč?

 

Stát měl např. předloni 75 mld Kč příjem ze spotřební  daně z uhlovodíkových paliv. K tomu je nutno připočítat DPH, které se platí z ceny včetně spotřební daně…

 

„Tedy, stát jako takový,  již  svojí podstatou, musí být proti zavádění úsporných a ekologických technologií“, říká Ing. Rudolf Vítek, největší odborník na tepelná čerpadla na Slovensku.  „Na Slovensku šel stát tak daleko, že prohlásil, že tepelné čerpadlo není obnovitelný zdroj energie, ale jen technické úsporné zařízení. Tím pádem jej nemusí podporovat, ani dotovat.“  

 

„Slovenský stát podporuje biomasu a solární energii.  Což se v Německu ukázalo jako slepá větev. Německo cestu podpory biomasy  již dávno opustilo,“  říká Ing. Branislav Haško, z poradenského centra obnovitelných zdrojů v Trenčíně, který má celoevropský přehled.  

 

Propagace elektromobilů

 

Propagátoři elektromobilů jsou z pohledu státních orgánů  něco jako asociálové. Buřiči. Pořádají demonstrace na podporu elektromobilů. Nejde o to, vyřešit technické problémy. Dojezd, nabíjení, baterie, ekonomika provozu…To všechno je již dávno vyřešeno. Jde o to, prosadit elektromobily hromadně do užívání. Legislativa. Povolení,…

 

To, co je v Evropě běžné, v bývalém východním bloku si jen těžce proráží cestu na výsluní. Vypadá to, že monopoly ani stát nemají zájem rušit dobře kvetoucí obchod nedostatkových (dobře zdražovatelných) fosilních energií.  

  

Autor: Ing. Sýkora Pavel

zdroj: www.kodek.cz

 

Související články:

Elektromobily  1.díl
Elektromobily? Proč ne? A proč ano?



facebook  Doporuč přátelům


Vaše názory

 Elektromobily - 2.díl - Autor: hutor 13. 4. 2008
 Elektromobily - 2.díl - Autor: Vladimír Mařan 21. 1. 2009
 Elektromobily - 2.díl - Autor: Dobrota 21. 1. 2009
 To je logický vývoj. Snadná přestavba auta  - Autor: Ing. Sýkora 14. 8. 2012
 pane Mařan, baterie při provozu musíte chladit.  - Autor: Ing. Sýkora 14. 8. 2012
 pane Dobroota, 12 kWh = 100 km dnes za 60 000 - Autor: Ing. Pavel Sýkora 14. 8. 2012

     


CLUB ŽENA


Lifestyle