Celosvětová finanční krize ovlivňuje zvyklosti hostů pražských hotelů

Celosvětová finanční krize ovlivňuje zvyklosti hostů pražských hotelů

Kategorie: CESTOVÁNÍ

Finanční krize dopadá na cestovní průmysl i na klienty pražských hotelů. Mění se složení hotelových hostů, mění se termíny, ve kterých přijíždějí, a mění se též skladba služeb, jež si objednávají. Největší odliv se očekává mezi klienty, kteří jezdili do hotelů v rámci dovolené a volného času.

Tento odliv v pražském hotelu Le Palais odhadují až na 25 procent oproti stejnému období v minulém roce. Firemní klientela bude omezovat rozpočty, akce se budou omezovat jen na ty nejdůležitější. Rezervace na kratší firemní pobyty roste – podle Le Palais dokonce o 10 procent.

 

„Zaznamenali jsme velký přesun klientů, co se týká obsazenosti během týdne. Zatímco dříve se výrazně zvyšovala poptávka po víkendových, odpočinkových pobytech, v současnosti poptávka klesá. Tito klienti, většinou ze západních zemí, si v dnešní době výlety spíše odpouští. První, na co sáhnete při udržování rodinného rozpočtu, je právě nadstandard, vyplnění volného času, něco, co jste si dříve rádi dopřáli, ale není to životně důležité,“ řekl Jiří Gajdošík, generální ředitel hotelu Le Palais Prague.

 

V hotelu Le Palais zaznamenávají příliv firemní klientely více během týdne, vyměnila si tak pozici s víkendovými hosty, kterých ubývá. Zvyšuje se také procento klientů z východní Evropy, především z Ruska a dalších států bývalého Sovětského svazu, a to na úkor klientů především z USA, Británie a Španělska. „Firemní klientely neubývá, nejezdí třeba na tak dlouho, jako tomu bylo dříve, nespojí si pracovní cestu s výletem, ale pohodlí a dobré služby si zatím prostě neodepře. Kvalitní služby a nadstandardní péče jsou stále žádány. Stále více si k nám také nachází cestu česká klientela, což nás velmi těší. Navštěvuje naše lázně Pure Spa, chodí na večeři do hotelového restaurantu a přijíždí třeba i na víkend. Pro víkendové hosty máme připraveny zvýhodněné balíčky,“ komentoval Gajdošík.

 

Úbytek klientů potvrzuje i Michal Chour, generální ředitel hotelu Radisson SAS Alcron. K dané situaci dodal: „Současná situace přináší na druhou stranu nové možnosti, které jsme dříve neviděli či nechtěli vidět. Dochází ke zrevidování zavedených procesů a k hledání nových cest – invenci, jak tuto situaci řešit. Jedním z pozitivních efektů je, že se na trhu práce objevilo mnoho talentovaných lidí, kteří ještě nedávno k dispozici nebyli. Hlavním přínosem je ovšem to, že se velice intenzivně začalo diskutovat o propagaci Prahy, která byla v minulosti zanedbávaná či ne zcela efektivní, a to na úrovni jednotlivých subjektů, jež by v propagaci měly hrát hlavní roli, tedy CzechTourism, město Praha, Prague Convention Bureau a Pražská informační služba.“

 

Praha, v minulosti významná turistická destinace, zaznamenala v roce 2008 propad na REVPAR (Revenue per available room) ve výši 24,8 procenta v porovnání s rokem 2007. „Leden a první dny února tento trend nejenom potvrzují, ale dále prohlubují, až na 35 procent. To vše vede hoteliéry k tomu, že se snaží nikoli pouze situaci přihlížet, ale také s ní aktivně bojovat,“ uzavřel Jiří Gajdošík, generální ředitel hotelu Le Palais Prague.

 

Jednou z novinek na podporu cestovního ruchu a pro lepší přehlednost a orientaci v akcích konaných v Praze je nově vznikající informační portál PRAGUE EVENTS CALENDAR. Generálním partnerem projektu se stal CzechTourism za významné podpory Asociace hotelů a restaurací ČR spolu s dalšími exkluzivními partnery. Projekt bude podporován nejen ze strany hotelů a restaurací, které budou webový portál propagovat v tiskových materiálech, na vlastních webech a v e-mailech, ale i ze strany organizace CzechTourism. Webové stránky budou představovány ve všech jejích zastoupeních v zahraničí.

 

Portál Prague Events Calendar má ryze informativní charakter. Přehled nejdůležitějších akcí v Praze v oblasti kultury, sportu, zábavy a hudby bude spuštěn v průběhu března 2009. Cílem projektu je shromáždit všechny informace o zajímavostech a dění v Praze na jednom místě v moderním a přehledném designu a usnadnit potenciálním klientům rozhodování, kterou destinaci zvolit – představit nástroj, který jim umožní rozhodnout se pro Prahu.

 


facebook   Doporuč přátelům



Vaše názory

  K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor.





CLUB ŽENA


Lifestyle