5 zásad zdravého životního stylu aneb vykročte do roku 2020 tou správnou nohou

5 zásad zdravého životního stylu aneb vykročte do roku 2020 tou správnou nohou

Kategorie: ŽIVOTNÍ STYL

Také jste si dali předsevzetí, že v tomto roce už určitě dokážete vylepšit svou celkovou kondici, případně shodíte přebytečné centimetry? Vyvážený poměr zdravých tuků, bílkovin a sacharidů je jedna část. Na co si ale dát dále pozor? Máme pro vás 5 rad, na co byste se měli zaměřit.



Pitný režim

Všichni víme, že optimálně bychom měli za den vypít 2 nebo 2,5 litru tekutiny denně. Málokdo však ví, že pokud vypijete více jak 0,4 dcl najednou, zatěžujete tím ledviny. Proto pijte raději častěji a v menších dávkách. Samozřejmostí je, že 2,5 litru přijatých tekutin by měla být voda – sladké limonády nedokážou vaše tělo hydratovat, a navíc díky nim přijímáte velké množství cukru.

nádobí

Svačiny

Pokud se vám přes den stává, že začnete mít hlad jako vlk a snědli byste jídlo celé armádě? To je špatně. Nikdy byste neměli mít pocit zoufalého hladu. Zdravá strava a životní styl rozhodně nejsou o hladovění. Stačí si připravit box na svačinu, dát si do něj ovoce, zeleninu, nebo vícezrnný chlebík se šunkou s vysokým obsahem masa a tyto krušné chvíle zažehnáte raz dva. Stačí večer 5 minut na přípravu jídla.

nádobí

Pohyb

Pokud nejste typ, který rád chodí do posilovny nebo na kruhové tréninky, popřemýšlejte, co by vám pomohlo. Stačí po cestě domů vystoupit o pár stanic dříve a jít pěšky domů, dát si delší procházku se psem nebo zkusit domácí posilování břicha i dalších partií. Pokud nestíháte ani jedno, dejte si alespoň 2x týdně doma malou „tancovačku“ s dětmi – věřte, že se zapotíte!

cvičení

Stres – zabiják vašeho snažení

Projděte si své úkoly a povinnosti a popřemýšlejte, jestli náhodou nejste pod tlakem – většinou si ani neuvědomujeme, že jsme skutečně ve stresu. Pokud si nelze úkoly a povinnosti lépe zorganizovat, musíte mít alespoň ventil, kde se uvolníte – a tím může být právě něco z návrhů v předchozím odstavci.

činka

Spánek

Můžete mít sebevíc disciplinovaní, ale pokud nemá tělo čas regenerovat, výsledky se nedostaví. Choďte spát každý den přibližně ve stejnou dobu. Pohyb a fyzická aktivita vám pomůže rychle a kvalitně usnout. Vaše tělo se vám odmění zlepšující se kondičkou, narůstající svalovou hmotou a vy budete mít ze sebe a svého posunu opravdovou radost!


Štítky



facebook  Doporuč přátelům


Vaše názory

  K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor.

     


CLUB ŽENA


Lifestyle