Co se stane vašemu tělu, když budete jíst řepu?

Co se stane vašemu tělu, když budete jíst řepu?

Kategorie: ZDRAVÍ

Červená řepa byla ve výzkumu ohodnocena jako superpotravina a získala si tím přízeň mnoha zdravotníků po celém světě.



Ale co když přidáte tuto zeleninu do svého každodenního jídelníčku?

1. Váš sportovní výkon se zlepší

Ve studii byla řepná šťáva používána jako denní doplněk stravy sportovců a výsledky ukázaly, že chronická suplementace šťávou z červené řepy může zlepšit srdeční výkon při anaerobním prahu a intenzitě VO2max.

Dále bylo zjištěno, že šťáva by měla být vypita 90 minut před atletickým výkonem, aby se ukázalo, že šťáva pracuje na nejvyšší úrovni. Ta nastane během 2–3 hodin po požití.

2. Budete mít více energie

Mělo by se tedy počítat s tím, že pokud jste po konzumaci této červené kořenové zeleniny schopni dosáhnout lepšího sportovního výkonu, měla by se vám také zvýšit energetická hladina.

Výsledky výzkumu dokládají, že lidé, kteří pijí šťávu z červené řepy denně, zdvojnásobili množství dusičnanů ve své krvi. Šťáva z červené řepy také pomohla svalům pracovat efektivněji díky zvýšenému příjmu kyslíku do svalů.

červená řepa

3. Budete mít lepší tělesnou hmotnost

Stačí říci snad jen to, že pokud konzumujete řepu denně, vaše tělesná hmotnost bude o poznání lepší.

4. Mohli byste mít nižší krevní tlak

Pokud cvičíte a máte nižší tělesnou hmotnost, obvykle následuje nižší krevní tlak . Otázkou však zůstává, zda červená řepa sama o sobě může snížit krevní tlak? Výsledky výzkumu ukazují, že ano.

Ve skutečnosti výzkum zjistil i to, že se také řepa považuje za doplňkovou léčbu hypertenze. Důvodem je vysoký obsah anorganického dusičnanu (NO3), který má pozitivní vliv na systolický krevní tlak (SBP) a diastolický krevní tlak (DBP).

červená řepa nápoj

5. Zvyšuje i průtok krve

Jedním z důvodů, proč lidé mají lepší sportovní výkon, je to, že jedním z účinků červené řepy je i to, že může otevírat také cévy a může tak umožnit lepší celkový průtok krve.

6. Zlepšit trávení

Stejně jako u většiny zeleniny je červená řepa plná vlákniny, což je pro naše trávení velmiprospěšné.

7. Váš spánek se může zlepšit

Často přehlíženou živinou, která je přítomna v mnoha rostlinách, včetně červené řepy, je cholin. Cholin pomáhá udržovat strukturu našich buněčných membrán a pomáhá se spánkem. Bylo také zjištěno, že zlepšuje učení a paměť , napomáhá při přenosu nervových impulzů, také při absorpci tuku a při snižování chronického zánětu. 


Štítky



facebook  Doporuč přátelům


Vaše názory

  K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor.

     


CLUB ŽENA


 Trnkobraní